Skift forfilteret selv, det er ikke så mye jobb, og båten blir ganske driftssikker.

 

Det er ikke like lett å komme til forfilteret som til finfilteret ombord hos oss.
Skriv datoen på filteret når du skifter det, så er det helt sikkert når det ble skiftet sist.
Dette er forfilteret (men orginalt fra Volvo Penta)
Dette er forfilteret (men orginalt fra Volvo Penta). Bildet er tatt under forfilteret hvor vi ser dreneringsskruen. Det er denne du skal løsne på med jevne mellomrom for å drenere ut vannet som legger seg i bunnen.
Det kan være vanskelig å vite hva slags verktøy som skal brukes. Jeg har laget kabelmerker med plstbeskyttelse som jeg har stripset til wire for å enkelt se hva jeg skal bruke av fastnøkler
En fastnøkkel for dreningsskuren og en for å ta ned hele filteret og underdelen
Her er forfilteret demontert. og vi ser noe rusk i bunnen av skålen.
Ikke så lett å se, men her er kabelmerkene mine som viser hvilket verktøy som skal brukes her
Det nye, unoriginale filteret.
Pass på å bytte pakningene også, også den lille!
Her er forfilteret sett fra undersiden uten filteret.
Her er det bilde av den lille pakningen som gjør at dieselen går igjennom dieselfilteret.

 

 

 

 

 

 

Mye god plass her!
Forfilteret

 

 

 

Legg igjen en kommentar: